Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخباربازی و کنسولپیشنهاد سردبیرویژه

صدای توسعه دهندگان Among Us به خاطر حالت جدید فورتنایت درآمد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اندکی پس از اینکه اپیک گیمز حالت Fortnite Imposter که به نوعی کُپی از بازی Among Us به حساب می‌آید را معرفی کرد، برخی از توسعه دهندگان امانگ آس، اپیک را به خاطر این اقدام سرزنش کردند. بازی Among Us وقتی که در سال 2018 عرضه شد خیلی مورد توجه قرار نگرفت، ولی سال گذشته و به خاطر شرایط همه‌گیری، نام آن بر سر زبان‌ها افتاد.

حالت Imposter فورتنایت دقیقاً عین بازی امانگ آس است. تعدادی بازیکن باید یک سری کارها و وظایف مشخص را انجام دهند در حالی که یک یا دو نفوذی، باید بدون شناخته شدن بازیکنان عادی را بکشند.

Victoria Tran، مدیر بازاریابی استدیوی Innersloth، روی توییتر اپیک گیمز را برای کپی کردن از بازی Among Us در گیم‌مود جدید فورتنایت فراخوانده است. کلمه و عنوان «Imposter» مشکل خاصی ندارد، ولی وظایفی که برای بازیکن‌ها در حالت جدید فورتنایت در نظر گرفته شده و حتی سیستم رای گیری از آن‌ها روی The Bridge برای Innersloth خیلی قابل تحمل نیست.

Gary Porter، دیگر توسعه دهنده استودیوی Innersloth نیز در توییتر به اقدام اپیک واکنش نشان داد. او تصاویر نقشه‌ اصلی بازی امانگ آس را در کنار نقشه Fortnite Imposter قرار داد. نقشه Fortnite Imposter همان نقشه اصلی بازی امانگ آس است که جای Electrical و Medbay در آن باهم عوض شده و بخش Security نیز به Cafeteria در آن راه دارد.

نقشه اصلی Among Us در کنار نقشه Fortnite Imposter
نقشه اصلی Among Us در کنار نقشه Fortnite Imposter

Fortnite Imposter اولین کپی نیست، ولی شبیه‌ترین کپی است

این، اولین باری نیست که یک بازیِ بزرگ از امانگ آس الهام می‌گیرد. اکتیویژن هفته پیش حالت Double Agent را برای بازی CoD: Warzone معرفی کرد که ایده کلی آن، وجود دو نفوذی در بین تعدادی بازیکن عادی بود. ولی نه تنها نقشه این حالت نوآورانه بود، بلکه وظایف بازیکن‌های عادی هم از جنس خنثی کردن بمب و حل کردن معما‌های مختلف بود و نوآوری داشت.

نظر شما در مورد اقدام اپیک گیمز و کپی کاری آشکار از بازی Among Us چیست؟ آیا Innersloth می‌تواند به صورت حقوقی این ماجرا را پیگیری کند؟ دیدگاه‌های خود را حتماً با ما در میان بگذارید.

علی قربانی

هوانوردی، هوانوردی، هوانوردی... در کنارش، کمی هم سخت افزار و تکنولوژی ?

نوشته های مشابه

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
15 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دانیال
دانیال
2 سال قبل

ببین شما هرچقدر میخواین بگین امانگ شکایت میکنه اپیک یا مود برمی‌داره یا جریمه میشه و باید پول بده

مرصاد
مرصاد
2 سال قبل

خب این کار قانونی انجام شد قرارداد بستن

دانیال
دانیال
پاسخ به  مرصاد
2 سال قبل

نبستند

god is dead
2 سال قبل

Tencent لجن ترین شرکت تو دینای گیم که در لجن ترین کشور کره خالی به دوشیدن گیمر ها ادامه میده تا از اون طرف با پولش سلاح بیولوژیکی بسازه. هر وقت هم دید داره فروکش میکنه سریع نسخه الفا و بتا و دلتاش رو بده بیرون که حالا حالا ها نتونه دنیا سره پا شه.

Sina
Sina
2 سال قبل

واقعا این کار اپیک گیم خیلی عجیبه و به نظرم ازشون بعید بود ولی حالا که این کار را کردند ، باید سازندگان بازی امانگ آس و از اون ها شکایت کنند و تا غرامت نگرفتند بیخیال نشند

آمانگ مزخرفه
آمانگ مزخرفه
پاسخ به  Sina
2 سال قبل

اخه باهوشک این که اولین بار نیست که در صنعت بازی سازی همچین اتفاقی می اوفتد بعد مگه شکایت کردن به همین سادگی هاست بعد مگه آمانگ آس چه بازی هست که قدرت شکایت از اپیک گیمز را داشته باشه همون اپل هم که فوق قدرته نتونست اپیکو کامل شکست بده چه برسه به اومونگ اس مزخرفففف

ali
ali
پاسخ به  آمانگ مزخرفه
2 سال قبل

پسر خوب، «آمانگ» نه و «اِمانگ». اول اسم بازی رو درست یاد بگیر بعد بیا فن بوی بازی دربیار

wqaw
wqaw
2 سال قبل

چه ربطی داره ؟!!!! مثلا شاید پاب جی اولین بازی بتل رویال باشه… اینهمه حالا بازی با سبک بتل رویال داریم…. ربطی نداره… اصلا گیرمم کپی کرده باشه، تمام موتور بازی، طراحی و گرافیک از خودشون بوده،،، حالا دیگه هربازی بخواد طرح امانگ آس رو پیاده کنه میشه کپی خور،،، شاید خیلیا نخوان با کاراکترهای امانگ آس بازی کنن ،،، مثلا بخوان با کاراکترهای کانتراسترایک امانگ آس بزنن

احد
احد
پاسخ به  wqaw
2 سال قبل

قشنگ مشخصه که بویی از کپی رایت نبردی و ایرانی اصیل هستی :))
اگر خودت برنامه نویس یا تولید کننده محتوا بودی و یکی همینطوری میومد اثر(یا ایده) تورو بلند میکرد میفهمیدی چه دردی داره ..

متین
متین
پاسخ به  احد
2 سال قبل

آخ اخ خدا از زبونت بشنوه

wqaw
wqaw
پاسخ به  احد
2 سال قبل

زمانی که میرفتی توی فروشگاه کامپیوتری بازی رایتی بخری من داخل فروشگاه استیم، حتی بازی کاملا آفلاین هم بازی اورجینالش رو خریداری میکردم،،، کاملا مشخصه که مغزت پوک هست…
الان بازی black squad و خیلی بازی های دیگه که مثل کانتر استرایک ساختن باید دیگه شرکت ولو از همه شکایت بکنه چون طرح کانتر فقط مال خودش بوده ؟؟؟؟!!!!!
بازی اُورواچ ساخته شد، پالادین از روووش کپی زد الان بلیزارد از دستش شکایت کرده!؟؟؟ چه ربطی داره احمق… وقتی موتور و گرافیک و طراحی بازی از خود شرکت سازنده هست چه ربطی داره به مُد بازی گوساله

Cyka blyat
Cyka blyat
پاسخ به  wqaw
2 سال قبل

میشه بپرسم دقیقا چند سال پیش اکانت استیم داشتی؟ ?

دانیال
دانیال
پاسخ به  wqaw
2 سال قبل

اره کرده:/ ولی خب چون ولو پول داد به بیلیزارد کاریش نداره

wqaw
wqaw
پاسخ به  احد
2 سال قبل

بازی دوتا از بازی هیروز آو استورم کپی شده،،، یعنی در اصل اصلا دوتا مال بازی وارکرفت و بلیزارد بود بعد دوتا رفت تحت حمایت ولو و استیم،،، الان بلیزارد تونسته کاری بکنه….
توی مغزت طویله راه بندازی بهتره لااقل با گاو و گوساله مغزت رو شیر بده یک چیزی شاید در بیاد

آمانگ مزخرفه
آمانگ مزخرفه
پاسخ به  احد
2 سال قبل

توی نیم وجبی چی می دونی از کپی رایت اصلا معنی شو می دونی تا حالا هزاران بار از این اتفاقات افتاده وقتی که تو تو خونه داری گوگو گاگا می کنی صد ها بار از این اتفاقا می اوفته…

دکمه بازگشت به بالا